pondělí 22. července 2013

{traveling} Tipy na ubytování a pláže v Černé Hoře+random

Pěkné pondělí všem,
jak už jsem včera avizovala, tento týden bude zaměřen na moře a mojí dovolenou. Pryč jsem byla tři týdny, za které jsem toho hodně stihla a mám samozřejmě i fotky, které si postupně ukážeme. :)
Dnes mám pro vás random s několika informacema o cestě, ubytování, plážích a stravování a v dalších dnech už si budeme povídat o několika výletech, které jsem stihla. 
Něco jste už mohli vidět tady a nebo tady.

Soline


Cesta
Jak už asi víte, vydala jsem se s rodiči (kterým patří moje díky, že mě s sebou ještě berou a všechno mi platí) do Černé Hory. Autem. Jo je to sice dálka, ale zase na nic nejste vázaní, můžete si zajet kam potřebujete, zastavíte kde chcete a mohla bych vyjmenovat další důvody, proč je to lepší. Než jsme se ale dostali do Bečiči, kde jsme měli na týden zarezervovaný apartmán, cestu jsme si rozdělili na dvě zastávky. Obě v Chorvatsku a o jedné ještě uslyšíte. :) A při cestě zpátky jsme stavěli v Dubrovníku, ze kterého ho asi nejvíc fotek a neumím vybrat ty nejhezčí, a také v chorvatských horách nad Záhřebem.

Bečiči

Ubytování
Co se týče ubytování, nejsme náročná rodina, preferujeme větší čisté apartmány, kde máte možnost něco málo si uvařit, nachystat snídani a podobně, než hotely, kde máte určitý časový harmonogram od kdy do kdy je snídaně, oběd a večeře. 
Všechno ubytování jsme si rezervovali až na jednu výjimku přes booking.com, protože tam najdete objektivní recenze, hodně fotek a získáte ten pocit, že když je to na bookingu, tak by to neměl být nějaký podvod. :)
Při cestě tam jsme zastavovali ve Vodicích (netuším, jak se to skloňuje, prostě v Chorvatsku) a ubytování jsme měli v apartmánu Anita. Nejdříve jsme to nemohli vůbec najít, ale našli jsme a bylo to tam moc pěkné, čisté a byla tam wifi. :D K moři to bylo dál, ale my jsme přijeli, vykoupali se, přespali tam a jeli dál. Nebo tedy nejeli jsme dál, protože jsme druhý den šli do NP Krka o kterém ještě článek bude, a pak přespávali v Kleku v privátu a odkaz žádný nemám.
Pak už jsme konečně dojeli do Bečiči, kde jsme měli zamluvený apartmán Ivanovič, který je mnohem větší a světlejší než na fotkách. Měli jsme krásný výhled na moře, ke kterému to nebylo daleko a ani do centra to daleko nebylo. Wifi je samozřejmostí, i přesto, že byla dost pomalá. :)
Po týdnu v Bečiči jsme se přesunuli na pláž Jaz, kousek za Budvu a ubytovali se ve vile Sveti Nikola. Na pláž se muselo jezdit autem, ale opět jsme měli krásný výhled na moře, ubytování bylo čisté se strašně friendly majitelkou, která uměla velmi dobře anglicky a pořád si chtěla povídat a wifi byla rychlá.
Po dalších dnech strávených na pláži Jaz jsme se pomalu vydali na zpáteční cestu. První zastávku jsme si udělali v Dubrovníku, ale ubytování jsme měli asi o 10 km dál v apartmánu Lira, který měl krásnou, velkou terasu a byl to normální byt i s pračkou. Majitelka opět milá a wifi tam měli taky. :)
No a poslední zastávku jsme si udělali v horách Medvednica nad Záhřebem, konkrétně v aparthotelu Snjezna Kraljica, který byl vážně krásný, měli jsme rozlehlý apartmán dokonce s dvěma koupelnama a příroda okolo byla moc pěkná. Jedinou vadou na kráse byla wifi pouze v společenských prostorách, ale divné bylo, že po 11 večer jsem jí chytla i na pokoji v druhém patře. 
Jinak všechna ubytování, na která odkazuji, vám mohu jedině doporučit a jela bych se tam ubytovat klidně zase. :)

Bečiči

Pláž a moře
Nevím jestli vás zajímá i koupání jinde než v Černé Hoře, ale něco málo napíšu i o Chorvatsku.
Ve Vodicích byla dlouhá, ale úzká oblázková pláž plná barů. Moře bylo i večer čisté a jak se později ukázalo, asi jedno z nejteplejších, co jsme na letošní dovolené zažili. 
V Kleku bylo moře úplně nejteplejší, ale z vody jsem neměla úplně nejlepší pocit čistoty, pláž štěrková, což teda není nic moc pěkného.
V Bečiči byla pláž úžasně dlouhá a široká s bary na každém "rohu", ale byl tam velký hluk z již zmiňovaných barů. Moře bylo dost studené, ale čisté.
Koupali jsme se i v Budvě, kde ale byla pláž šíleně úzká a narvaná k prasknutí, moře nic moc, na Velké Plaži v Ulcinji, která byla opravdu mega dlouhá a široká a moře bylo konečně moře s pěknýma vlnkama, ale dost ledové. Také jsme se koupali na Svetim Stefanu, kde se mi pláž i moře líbilo asi nejvíce, vše krásně čisté, žádný hluk a okolí nádherné. 
Na pláži Jaz bylo moře hezky čisté, studené, pláž celkem dlouhá a široká s několika restauracema, ale hezky klidná.
A poslední koupání jsme měli u Dobrovníku, v městečku Soline, kde jsme měli ubytování a tam byla voda úplně nejledovější, co jsem za svůj život zažila. Stačilo mi namočit si nohy a už jsem byla celá zmrzlá. 

Bečiči

Stravování
Jak jsem zmínila, celou dobu jsme měli k dispozici kuchyň a proto jsme si chystali snídaně vždy sami, což spočívalo v tom, že se ráno došlo pro nějaké pečivo, ovoce, jogurty, nebo třeba müsli a každý si vzal to, na co měl chuť, nemusel bojovat o poslední kolečko salámu v hotelové jídelně a hlavně, mohl si vstát v kolik se mu chtělo.
Obědy jsme většinou řešili na pláži v podobě rychlého občerstvení, nejraději jsem si dávala gyros nebo nějaký hamburger, ale bylo super, že jste si do jak gyrosu tak burgru mohli dát to, co jste chtěli. Jakoukoliv zeleninu, různý omáčky, prostě to co vám nejvíc chutná a tolik, kolik se jen vejde. 
No a na večeře jsme chodili do různých restaurací, ochutnali jsme místní speciality, jako například polentu s ovčím sýrem, njegušsky steak, výborné ražničí, a samozřejmě ryby a mořské plody. Co mi taky moc chutnalo byly brambory, které podávali k rybě, protože do těch brambor míchali špenát a s ním to bylo vážně výborné. 
Jinak zmrzliny nic moc, co mi hodně chutnalo byl bubble tea v Budvě, kam jsme si párkrát zajeli, protože ho dělali z poctivého zeleného čaje a nepatlali to s nějakýma práškama, ale s poctivou mátou, citronem a bylo to prostě moc osvěžující. 

Budva
Výlety
O těch si povíme v dalších článcích, ale jen ve zkratce.
Byli jsme v NP Krka, Budvě, na Svatim Stefanu, v Ulcinji, v pohoří Lovčen a v Dubrovníku a o každém výletě si něco málo přečtete v dalších dnech.
A pro ty, co třeba tohle cestování moc nezajímá mám lákadlo, protože bude report z chorvatského DMka, kde měli pár výrobků, které u nás neseženete. :)


Kam jezdíte rádi na dovolenou? Kde se vám nejvíce líbilo?
A chystáte se letos někam?
Nebo už jste někde byli? :)

Tereza♥

7 komentářů:

  1. Terezko, článek jsem přečetla jedním dechem.. Je vidět, že sis dovolenou užila.. Miluji Chorvatsko a Černou Horu.. ♥ Se vším souhlasím, byť mám na Černou Horu i vzpomínku nemilou (v celé Budvě netekla téměř voda).

    Jinak letos snad vyrážím v září do Itálie, ale pořád to není 100% ;).

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, vyčerpávající článek :) Ale je vidět, že to musela být skvělá dovolená :) Já se nechystám nikam, maximálně na pár dní do Máchova kraje, na Kokořínsko :)

    OdpovědětVymazat
  3. krásné fotky :) i článek se ti moc povedl :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nejradši mám Djerbu :) A letos jsme byli v Egyptě, ale je pravda, že Chorvatsko jsme v minulosti navštívili hodněkrát ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Pekné fotografie, tú prvú si zabila ! :D

    GiveAway with Oasap.com !! → http://blog-de-la-licorne.blogspot.sk/2013/07/oasap-giveaway.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!♥