pátek 5. dubna 2013

{traveling} Drážďany-typy a postřehy

Pěkný den všem!
Dnes si popovídáme o mém výletě do Drážďan, mám pro vás i nějaké typy, takže pokud se do Drážďan chystáte, můžou se vám hodit. :-)
 A na konci je i něco o nakupování, tak pokud vás památky nezajímají, koukněte alespoň  na konec.
No a samozřejmě mám pro vás fotky, fotky a fotky!
Upozorňuji, že tento článek je opravdu dlouhej, takže si uvařte čaj a pohodlně se usaďte. :-)

  

Jako vhodný čas na návštěvu Drážďan jsme si zvolili velikonoční prázdniny. Naivně jsme si mysleli, že bude příjemně teplo, sluníčko bude svítit a bude to prostě takový jarní výlet. Jenže, celé tři dny bylo zataženo, zima, vítr a ze čtvrtka na pátek napadl i sníh, takže břečka. Všechny fotky jsou proto tak divně tmavé.

Cesta
Do Drážďan jsme se vydali autem. Od nás to jsou 3 a půl hodinky, z Prahy ani ne dvě. Prakticky pořád se jede po dálnici, někde okolo Teplic po rychlostní silnici, ale to skoro ani nepoznáte. Parkovat se dá přímo v centru, parkování stojí asi 6€ na den na hlídaném parkovišti.
Jinak co vím, autobus i vlak z Prahy jedou asi 2 a půl hodiny, což není zas tak moc, nemyslíte? :-)

Ubytování
Pokud nepotřebujete hotel, doporučuji si vyhledat ubytování přes tento server-www.airbnb.cz, kde najdete ubytování jak v obyčejných bytech, tak luxusních, ve všech metropolích a větších městech.  Je za skvělé ceny a vůbec se toho nebojte, my měli obyčejný byt 10 minut od centra Drážďan a byli jsme spokojeni, na to přespání není třeba nic extra luxusního.

Památky
Vezmu to asi podle toho, jak jsme to navštívili my.
Začněme kostelem Frauenkirche. Kdo má něco načteno, asi ví, jaký osud tento kostel postihl. Při náletech během 2.sv. války byl zničen a spadl. Zůstalo jen pár základních kamenů. Kostel je ale nyní nově postaven a za návštěvu to opravdu stojí! Je to obrovská stavba, která pojme asi 3000 lidí! Opravdu No.1.:-)



Za povšimnutí jistě stojí i Brühlsche Terrase, což je hned u Frauenkirche, ze které je skvělý výhled na druhý břeh Labe a po terase dojdete k těm "největším pokladům" v Drážďanech. 
Za procházku to určitě stojí.



Když sejdete schody u Brühlsche Terrase, ocitnete se u Hofkirche, což je kostel hned u starého zámku, kde je obrovská klenotnice. Kostel je rozlehlý a co mě velice zaujalo je propojení  kostelu se zámkem takovým černým průchodem, prý aby saští vévodové mohli do kostela suchou nohou. :-)



Hned naproti je Samperoper, velmi pěkná stavba, byli jsme tedy jenom venku, ale když už tam budete, jděte blíž, bude se vám to líbit. Každoročně se zde koná i Ples v Opeře :-)


Co ale rozhodně nemůžete vynechat je Grünes Gevölbe, což je klenotnice saských kurfiřtů. Je to místo i pro ty, co historie moc nezajímá, najdete tady totiž obrovské sbírky klenot. Od perel až po safíry.Od slonoviny po "želví" knoflíky. Až máte skoro chuť na ty skvěle nasvícené vitríny slintat. 
Na co ale bacha!
Jelikož je o návštěvu klenotnice opravdu obrovský zájem, je třeba koupit si vstupenku dopředu! Údajně to lze i po internetu, nebo tam prostě jděte hned ráno a kupte si vstupenku někdy na odpoledne, my tam byli v 10 a vstupenku jsme sehnali až na 13h. Rozhodně to ale nefunguje tak, že přijdete a hned jdete na prohlídku.
Vše si prohlížíte sami, k dispozici je zdarma audioprůvodce, kterého doporučuji, je to velmi zajímavé povídání.




Fürstenzug je nástěnný, porcelánový obraz, který byste také neměli minout, je to hned v uličce u klenotnice. Obraz má tuším 100 m a je celý z porcelánu...na první pohled to moc poznat není, ale když jdete blíž, vidíte tam kachličky. :-) 


Zwinger
Tam fakt musíte. Alespoň z venku se tam koukněte. V létě obzvlášť. Okolo barokního komplexu jsou obrovské zahrady, které musí být v létě krásné.
Uvnitř obrazárny je obrovská sbírka obrazů, včetně Sixtinské Madony od Raffaela Santiho, která údajně stála tolik peněz, že by se za to dal postavit nový zámek. 
Taky tady najdete sbírky porcelánu, na to nám ale moc čas nezbyl. 
Opět je taky obrovská koncentrace lidí, doporučuji přijít hned ráno, to tam tolik lidí není, když jsme někdy okolo půl 1 odcházeli, byla tam obrovská fronta, až ven, přitom pokladny jsou v -1...





To bylo vše, co jsme ve staré části Drážďan navštívili, za ty dva dny se toho moc stihnout nedá. :-)

Kde jsem ale ještě byli a co také stojí za zmínku je Hygiene-Museum, neboli muzeum hygieny, kde najdete skleněného člověka, vyzkoušíte si svůj sluch, hmat i čich..obzvlášť pokud jedete do Drážďan s dětmi, muzeum by je mělo bavit. Já bych tam teda nemusela, ale když už jsem tam byla, celkem jsem si to i užila. 

Poslední místo, které je opravdu velmi zajímavé je v nové částí Drážďan. Je to mlékárna Pfunds Molkerei, která je považována za nejkrásnější mlékárnu na světě. Mlékárna je vyzdobena obrazy na kachličkách s výjevy ze života krav. Já bych tedy vůbec neřekla, že tohle je mlékárna! Mají tam i velký výběr sýrů, já sice sýrová nejsme, ale rodiče si nějaké sýry koupili a povídali, že byly fakt výborný.  Ceny poměrně pekelné! :-)
Fotit se tam samozřejmě nesmělo, ale co bych pro vás neudělal, že?



Restaurace
No tak tady vám teda vůbec neporadím, my jsme jedli v McDonalds, Subway a jednou jsme byli ve vietnamském bistru v Altmarkt Galerii.
V Drážďanech byste ale měli ochutnat něco sladkého, prý se tady vyrábějí skvělé dezerty!
Proto jsme navštívili cukrárnu Dreißig, která je u Kreuzkirche, kde má mimochodem sídlo drážďanský chlapecký pěvecký sbor Kreuzchor, na který jsme se byli v zmiňovaném kostele na chvilku kouknout.
Dala jsem si marcipánový zákusek a horkou čokoládu, oboje bylo moc dobrý, ale strašně sladký.
V cukrárně/kavárně je strašně narváno, čekáte v dlouhé frontě a pak na volný stůl...ale stojí to za to a ještě takhle v centru. :-)


Nákupy
Možná i pro ty, co se do Drážďan nechystají zajímavá část tohoto článku. :-)
Nejlépe nakoupíte na Prager Strasse, kde je nejvíce obchodů typu H&M, Tally Weijl, Mango, NYer, DM...
Obchody jsou teda pěkně narvaný, ale výběr pěkný. Také zde najdete nákupní galerii Centrum Galerie, která je sice poměrně prázdná, ale zase tam nic moc není, pořád se tam něco opravuje..ale záchody tam mají dobrý. :-D A taky tam najdete Kiko nebo Next.
Jinak na rohu je i Starbucks, takže se můžete při nakupování osvěžit výbornou kávou.

zdroj

Kam se vyplatí jít se kouknout je určitě nákupní galerie Altmarkt, která se nachází blízko Grünes Gevölbe. Je tam sice šílená koncentrace lidí, fakt úplný zástupy, ale zase plno obchodů, který snad ani není možné za jeden den projít. Najdete tam jak levný obchody, tak i ty dražší. A taky Aldi supermarket, kde si můžete koupit nějaký německý mňamky, nebo věci, které u nás nejsou k dostání. 
Z těch levných obchodů byl jmenovala FC, což je obchod, trochu bych ho přirovnala k Primarku, kde najdete plno věcí za super ceny, o kvalitě tu psát nebudu, já si nakonec nic nekoupila, ale pro ty, co si chtějí za každou cenu něco dovézt a moc neutratit, dobrý obchod.
Jinak je tam třeba Ann Christine, Zara, Michael Kors, Vero Moda...a mnohem víc. Za povšimnutí stojí také prodejna Applu, kam můžete odložit své polovičky. Vážně skvěle si tam pohrajeme i my holky, když mě nebavilo tlačit se mezi oblečením, šla jsem si tam pohrát na "aira" a byla jsme fakt spokojená, zasurfovala jsme si, koukla na blogy...
No a DM se mi tady líbila asi nejvíc, i přesto, že tam bylo šíleně lidí, tak to tam působilo upraveně a zboží(třeba šampony šly na dračku) bylo hned doplňováno.

zdroj

 O DM si ještě povíme, byla jsem fakt nadšená, Balea věci tam vyšly strašně levně, tak jsme si něco nakoupila i já(pokud chcete new in, napište si!). A hlavně dvakrát větší výběr Balea věcí, všechny limitky co byly u nás tam snad mají. :-)
Nejvíc jsem byla nadšená ze stojanu Maybelline, sice jsem si nakonec nic nekoupila, ale musím vám o tom napsat, protože to jsem fakt ještě neviděla.
Víte, kolik druhů make-upů tam mají? A kolik rtěnek? Lesků? A věcí, co u nás ještě nejsou? Nejvíc mě dostaly Color Tattoo, protože ten výběr barev je fakt super. Kéž by i k nám takový barvy přišly! Žádný jsme si nekoupila, protože toho mám teď doma nějak moc, ale oči mi celkem přecházely. :-)



No a co se mi taky moc líbilo byl stojan Essie. Sice jsem nakonec odolala, a ani ten Mint Candy Apple lak jsme si nekoupila, ale "pár" barviček se mi tam teda líbilo a měla jsem co dělat, abych se udržela. :-)


Zakončila bych to tedy tak, že se mi v Drážďanech moc líbilo a ještě někdy bych se tam zajela kouknout. :-)

A co vy? Byli jste někdy v Drážďanech? Chystáte se tam?
A chcete new in?

Tereza♥




23 komentářů:

  1. My compliments for your blog and pictures included,I invite you in my photoblog "photosphera"

    CLICK PHOTOSPHERA

    Greetings from Italy

    Marlow

    OdpovědětVymazat
  2. to je krásne miesto! a tá drogéria :D no neviem čo by som si radšej vybrala :))

    Veronika

    OdpovědětVymazat
  3. New in chci. :D V Drážďanech jsem nikdy nebyla. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky. Také jsem byla v Drážďanech ale na Vánočních trzích a na Moritzburgu, tam kde se natáčelo Tři oříšky pro popelku :). Ty kosmetické regály jsou pěkně naplněné! :)
    Střípky z mého života

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. moc děkuji, jsou foceny ale jen iphonem :-)
      ty regály jsou dokonalý :-)))

      Vymazat
  5. ten Maybelline stojan :O u nás v drogérce máme asi jen 1/6 z toho! :D wow! :)
    jo, chceme new in!!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v neděli bude :-) ale moc toho nemám :-))

      Vymazat
  6. v drážďanech jsem byla před půl rokem, je to krásné město :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně tak, taky se mi tam líbilo :-)

      Vymazat
  7. Do Drážďan jezdím hrozně ráda..vždy si projdem krásné památky a pak jdem nakupovat:) Máme to z Teplic necelou hodinku cesty :) Nejvíc nakupuji Balea věci apod.. :) co mě ale v poslední době zaujalo, tak je kosmetika P2 a to konkrétně jejich rtěnky.. To jsou nejlepší rtěnky, co jsem kdy měla! Vydrží opravdu celý! den:) Určitě bys je měla zkusit :) (psala jsem o nich i článek)..Také mě zaujaly jejich obrovské stojany s kosmetikou :)

    No a tady můj report :))

    http://petulabook.blogspot.cz/2012/07/nakupy-v-drazdanech.html#more

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to máš super, že to máš tak blízko :-)
      mě právě kosmetika P2 na první pohled vůbec nezaujala, proto jsem jejich stojan ani víc nezkoumala..a teď mě mrzí, že jsem nevyzkoušela rtěnku, když píšeš, že jsou super :-)

      Vymazat
  8. Uf, tak jsem se pročetla na konec :D Vyčerpávající, ale super článek! Nevím k čemu se vyjádřit dřív.. :) Fotky jsou krásný a new in určitě chceme, to je zbytečná otázka ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to gratuluju, protože dočíst tohle dokonce je fakt pro machry :-)
      moc, moc děkuji! :-)

      Vymazat
  9. Jééé, tady se někdo má. :) Už jen z fotek je poznat, že je to tam krásné! :)

    OdpovědětVymazat
  10. tyjo, v Drážďanech jsem ještě nebyla, ale chtěla bych se tam kouknout, když to ani od Liberce není tak daleko. Snad se brzy vydaří!! :) líbí se mi ta první koláž fotek, a jak to máš upravený. Vypadá to strašně profesionálně!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. z Liberce to fakt moc daleko nebude :-)
      ouu, tak to moc děkuji, když už mám fotky jen z mobilu, tak ať alespoň úvodní je dobrá no :D

      Vymazat
  11. Do Drážďan se teprve chystám a obávám se, že pak tam budu jezdit často :)

    OdpovědětVymazat
  12. Jedu tam v Adventu a poté, co jsem u Tebe viděla stojan maybelline, se tam těším ještě 2x víc! :D

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělý článek! Prolinkovala jsem ho na https://www.facebook.com/drazdany.nakupy Zdraví Pavla K.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!♥